Translate

onsdag 15. august 2012

Møll


Vanligvis flakser disse bort straks jeg nærmer meg. De smaker ikke godt heller! Tror det var en slik jeg fikk i munnen når jeg klippet gresset sist. Tørt og ekkelt! Spyttet den ut så fort jeg kunne.

Her var jeg så heldig at den satt lenge nok stille til at jeg fikk se dens blå øyne, for de er da lyseblå, eller?

Jeg synes den ser ganske så morsom ut med det buskete skjegget og de lange følehornene. En skikkelig raring dette!

Jeg tror det er en møll av et eller annet slag, men hva som er det eksakte navnet vet jeg ikke. Så jeg får spørre en biolog.

7 kommentarer:

  1. Morsom fyr med store øyne og flott skjegg.

    SvarSlett
  2. Nydelige øyne da! Flott fotografert.
    Jeg kan ikke hjelpe deg med navnet.
    Hilda

    SvarSlett
  3. Å trøste og bære, hvilke øyne!! Synes den hadde litt stikkende øyne, men når jeg nå har sittet og sett på den stund, er jeg enig at joda,- ganske morsom type! Fantastiske detaljer du har fått med her, Knut!
    :)

    SvarSlett
  4. som vanlig 100% levert Knut, skikkelig flott macro av en underlig insekt :-)

    SvarSlett
  5. Må da være første gang jeg har sett en møll i øynee! :) Du har så rett, de flakser avgårde i uryddig flukt så snart en nærmer seg. Flott makro - moro å se den så nært!

    SvarSlett
  6. Tusen takk til dere alle sammen!

    mvh Knut

    SvarSlett
  7. Jeg sendte denne posten til en biologvenn av meg,- men han ble veldig usikker, og sa han ikke kunne fastslå med sikkerhet utfra dette ene bildet. Han mente derimot at det ikke var en møll, men en måler (en annen gruppe sommerfugler) Det var hans forslag, og jeg.... har ikke peiling:)

    SvarSlett