Translate

lørdag 8. september 2012

Makroskudd uke 36


Første gangen jeg så denne flua trodde jeg ikke mine egne øyne. Jeg hadde aldri sett noe slikt før og trodde ikke noe slikt fantes i Sverige. 

Jeg syntes den var kjempesvær, og den første jeg så var nok et ganske så stort eksemplar. 
Bildet under er den første Snappeflua jeg så.

Snappefluer er rovdyr som snapper andre insekter som flyr forbi. Med sin snabel suger de saften ut av byttet. Skikkelig ekkelt, spør du meg.

Øynene har en mørkegrønn glans som sammen med den brunoransje fargen gir flua et ganske så eksotisk preg.

Flere av mine makroskudd finner du på menylinjen øverst på siden.
Jeg presenterer ett slikt bilde hver lørdag.





5 kommentarer:

  1. Underbara bilder, otrolig skärpa och fina färger. :-)Snäppflugorna får en att spärra upp ögonen första gången man ser dom.

    ha en skön lördag

    SvarSlett
  2. Ja, det er bare helt fantastisk hva du får fram av detaljer i bildene dine,- UTROLIG bra, Knut! Likte i tillegg det nest nederste bilde i den opprinnelige posten din,- og hvilken flott farge det er på denne flua!
    Riktig god helg:)

    SvarSlett
  3. nå finner jeg snart ingen superlative lenger. utrolig flotte og fascinerende bilder Knut. få mer og mer lyst til å se deg over skulderen når du "Jobber".

    SvarSlett
  4. Wowww sikke nogle billeder :)

    Knus og kram herfra

    SvarSlett
  5. Vilken otrolig skärpa du har på dina bilder! Dom är så bra!
    Vänligen
    Heléne

    SvarSlett