Translate

fredag 16. mai 2014

Flue på Lupinblad


Masse små fluer er hva jeg fant på min tur i hagen i kveld. Store svermer og heftig aktivitet.

I kombinasjon med den sterke irrgrønne vårfargen naturen kler seg med om dagen kan det bli fine motiver.



Bildeinfo: Nikon D700, Sigma 150mm makro, ISO 1600, f/6.3, 1/200, stativ, kveldssol og hvit paraply for å skape diffusert skygge.

Vinden var min største fiende i kveld. Med bittesmå motiv skal det ikke mye til før motivet er ute av fokus. Mitt tips: Ta masse bilder på serieopptak.

2 kommentarer:

  1. Så mye bra innlegg siden sist jeg var innom,- litt "fraværende" for tiden, så godt å få oppdatert seg litt igjen.
    Lekkert som alltid, Knut dette bildet, og likte utrolig godt flua under....
    Ha en flott 17 mai feiring og god helg:)

    SvarSlett
  2. Serieopptak ja, kanskje en skal forsøke det, da går det jo rimelig kjapt!! takker for den Knut!

    Legger å merke til de fantastiske linjer i dette bilde, du kan komposisjon som jeg sliter litt med når det gjelder macro, blir liksom så vanskelig når det er så lite, men jenta gjør så godt hun kan.

    Ha en toppers feiring i dag!

    Anneklem.

    SvarSlett