Translate

fredag 18. juli 2014

Liten Kålsommerfugl (pieris rapae)


Denne var så sky at den ikke lot seg fotografere i skyggen. Måtte bare ta det jeg fikk eller det den ville gi meg.

Men det er mitt første bilde av den lille Kålsommerfuglen. Det finnes med andre ord en som heter Stor Kålsommerfugl (pieris brassicae) også. Den har jeg tatt bilde av tidligere og vises under. Forskjellen er mest tydelig på øvre kant av vingen som da er mørkere i fargen.



Og her enda et bilde, ikke like bra, av Liten Kålsommerfugl, hvor man ser en av flekkene på bakvingene.


1 kommentar:

  1. Åå,- da er det en liten kålsommerfugl jeg har bilde av, og faktisk den eneste sommerfuglen i mitt arkiv.
    Pga dårlig nett var det bare de to øverste bildene i dette innlegget som viste mer enn bare tekst, grrr:)
    Har ikke hatt på makroobjektivet så langt i ferien, og hadde håpet på litt inspirasjon her hos deg, men må visst finne den selv:)
    Ha fortsatt fine dager, Knut:)

    SvarSlett