Translate

tirsdag 19. juli 2016

Allium


I fjor kjøpte jeg løker av Allium, - to forskjellige typer. De ble plantet og jeg har ventet lenge og vel på å fotografere de mens de utvikler seg fra knopper til de vakreste blomster.

Bildet over er akkurat slik knoppen til den minste allium blomsten ser ut akkurat nå, men først ute var den store. Se bildene under.




Og dette var så langt jeg klarte å følge denne, for så kom det en periode uten regn og når vi endelig kom oss ned til hagen vår på hytta, så hadde disse blomstene brukket i den kraftige vinden fordi stilkene ikke var sterke nok på grunn av tørken. Huff! ... De ville blitt de mest praktfulle store ballene av blomster som kanskje ville tiltrukket seg mange insekter.

Så nå må jeg sette mitt håp til den lille allium løken. Her kommer en serie med bilder som vil følges opp løpende etterhvert som den slår ut i full blomst:



18.07.2016




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar