Translate

lørdag 16. juli 2016

Makrobilder med speilmetoden


Oftest går jeg bare rundt og fotograferer det jeg finner på min vei gjennom hagen det være seg av blomster eller insekter. Da får man av og til lyst til å finne på noe helt annerledes. Hva jeg viser her kaller jeg speilmetoden. Det innebærer at man tar et speil, legger en blomst eller et insekt eller en kmbinasjon av dette, og prøver å skape en komposisjon av motiv, refleks, lys, skygger og eventuelt en effekt som dugg eller regn fra en sprayflaske. Bare fantasien begrenser mulighetene.

Her er et par muligheter jeg skapte. Tenk deg så at du hadde klart å fange en marihøne eller en maur og du fikk disse til å klatre omkring på blomsten. DET hadde blitt prikken over i'en. Dessverre hadde jeg ingen slike for hånden når disse bildene ble skapt, men jeg har sett noen slike bilder som er helt fantastiske.

Jeg ønsker meg et større speil og en fat slik at jeg kan bygge opp et landskap med noen steiner, litt vegetasjon og så plassere noe levende i alt dette. Andre har fått det til før, så det er bare å prøve om man ikke har noe annet å gjøre. :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar