Translate

fredag 23. september 2016

Buskmure - en glemt blomst


Jeg har behov for mye "shutter therapy" om dagen. Ut på tur med kameraet i hånden selv om det først blir i kveldingen. Dagens kameraer ser ut til å takle det å ta bilder selv i dårlig lys. Så blir det da heller ikke utbrente høylys i bildene slik det lett hadde blitt om jeg fotograferte på høylys dag.

Vi har mange hekker med Buskmure rundt omkring der jeg bor. Denne ser ut til å finnes i flere farger fra hvit til rosa til gul. Den blomstrer lenge og folk flest legger nok ikke merke til hvor vakre disse blomstene egentlig er. Ikke jeg heller, for den saks skyld, før jeg i min "shutter therapy" stoppet opp og tok noen bilder av den.

Disse bildene ble også tatt på frihånd med Nikon D750 (fullformat) med Nikkor 105mmVR f/2.8. Blendervalget for disse bildene var ca f/4.5.

Buskene har gjerne mange blomster, så jeg prøver å finne en blomst i utkanten av busken hvor ingen andre hvite blomster synes i bakgrunnen. Siden det var kveld og overskyet fremstår mye av bakgrunnene som mørke/sorte, men jeg har forsterket dette ytterligere ved å legge på vignettering i redigeringen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar