Translate

onsdag 21. september 2016

Dagens "shutter therapy" - Pink Blossom


Dagens "shutter therapy" ble å ta frem mitt fullformats kamera, Nikon D750, med Nikkor 105mmVR f/2.8, og begi meg ut på en ettermiddagstur i kveldingen.

I nærheten av der jeg bor er det en hekk langs med en av blokkene. Det de fleste ser når de passerer hekken er mange hvite bær eller frøkapsler på den hvite hekken. Hva jeg så var i tillegg noen bittesmå rosa blomster ikke større enn ca 5 millimeter store. Ved nærmere øyesyn oppdaget jeg hvor vakre disse blomstene er hvilket minnet meg om det å se "det store i det lille".

Så prøvde jeg å ta en rekke bilder av disse blomstene. Siden det var i kveldingen måtte jeg opp i så mye som ISO2200 på det meste mens blenderen stort sett var på f/4.5. Med fullformat og en effektiv brennvidde på 105mm blir bakgrunnene kastet ut i en godt sløret bakgrunn i motsetning til forrige blogginnlegg hvor jeg benyttet en mindre sensor og også en brennvidde halvparten så lang.

Jeg synes at disse bildene får et helt annet uttrykk og blir igjen forelsket i mitt fullformats kamera som både takler høye ISO-tall og gir nydelige bakgrunner og begrenset DOF.

Fortell meg gjerne hva du synes og gi meg gjerne ros eller ris.








4 kommentarer: