Translate

torsdag 30. mars 2017

Daffodils






Violets, roses and daffodils

Just take a bunch

For your window sill

Buy you some flowers

And watch the world change

Flowers make your heart free


Disse bildene er inspirert av andre jeg følger som tar makrobilder. I motsetning til så mange av de andre bildene jeg tar hvor skarphet er svært viktig, så er det svært begrenset skarphet som gjelder her. Blendervalget var f/4 på et fullformatskamera med 105mm i brennvidde.

I tillegg har jeg i redigeringen lagt på en vignette blur mot grått og en hvit ramme noe jeg sjelden bruker.

Bildene ble tatt i motlys ved et sydvendt vindu på en grå dag.

Jeg håper dere liker dem!





1 kommentar:

  1. Ja riktig pene!Enig med eg att det kan være fint med litt blurry bilder.en kan gå lei av det perfekte..det fins jo heller ikke i naturen..som regel er den grå og vanlig..men det liker jeg da!du har fantastiske bilder !God helg til deg!

    SvarSlett