Translate

lørdag 18. mars 2017

Krokustid er vårtid


I dag ville jeg jobbe raskt og lett da jeg gikk på jakt etter vårblomster i hagen. Derfor valgte jeg min Lumix GX80 med mitt favoritt makro objektiv som er Olympus 60mm. Jeg fant mange blå krokus, - både i grupper og solitære.

Jeg ønsket blomstene innrammet med uskarp forgrunn og bakgrunn. Dette får man til ved å legge kamera helt ned på bakken og benytte forholdsvis stor blenderåpning. f/4 og f/2.8.

På det nederste bildet har jeg fikset dette i redigeringen hvor jeg la på en vignette blur effekt. Første og siste bilde er fotografert i motlys. Jeg liker solens stråler på deler av blomstene. Synes liksom det gir en ekstra vårstemning. Det er jo også solens varme stråler som får blomstene til å åpne seg.



4 kommentarer:

  1. Så fint med farger og krokus!
    Gleder meg til å se mer fra deg nå ,når våren er i anmarsj :)))

    Anita

    SvarSlett
  2. Vakkert, Knut, og små fargeklatter trengs i et ellers kjedelig landskap for tiden!
    Fin uke til deg :)

    SvarSlett