Translate

lørdag 22. april 2017

Hvem besøker bloggen min?


Det overrasket meg, men jeg ble også litt glad over å se at det faktisk er mange ganger så mange personer eller besøk fra Frankrike og USA på bloggen min enn fra Norge. Bildet over viser statistikk på sidevisninger pr land i Blogger.

På bildet under vises sidevisninger eller trafikk fra Blogglisten.no for kategorien "Foto". Gøy å se at jeg er inne blant topp 10, men vanligvis ligger jeg langt lenger ned på listen. Det kommer kanskje av at jeg ikke er flink nok til å pinge blogglisten hver gang jeg har et nytt innlegg. Eller kanskje også at interessen for makro øker nå fremover i takt med våren og flere blomster og annet i naturen å ta bilder av.

Derimot har det blitt ganske så stille fra de som besøker både av kommentarer og spørsmål. Jeg leser alt og besvarer det meste av det som kommer inn så sant det relaterer seg til bloggens formål, - å motivere til å fotografere makro gjennom å dele mine erfaringer med andre.











2 kommentarer:

  1. Det handler jo litt om gi og ta Knut. Ihvertfall kommenterer du svært sjelden på min blogg og det er greit , men jeg har vurdert nå å klikke bare på google+ button her . Det blir for ensidig for meg .

    SvarSlett
  2. Hei Dirk og takk for din kommentar!
    Jeg har vært en flittig kommentator tidligere og også på andres blogger pluss at jeg også gir veldig mange likes på Instagram.

    Min kommentering har gradvis dabbet av av mange grunner, men mest fordi så mange andre også har sluttet å kommentere. Du har vært en av de få og veldig trofaste med å kommentere på min blogg.

    Jeg tror kanskje at det er en trend i tiden at ved at Google introduserte G+1 og muligheten for bare å gi likes, så velger en del å gjøre dette og ved dette har Goggle tatt livet av den vanlige kommenteringen.

    Min erfaring også tidligere var at det kun var en liten andel av de besøkende som faktisk kommenterer, men nå enda færre en før. Mange har også gått over til Instagram og bruker også der bare likes eller hjerteknappen.

    Synd at det har blitt slik. Det er nå min erfaring.

    Men jeg ser jo at det er interesse for jeg har jo faktisk mange besøkende og mange ganger så mange fra utlandet enn fra Norge.

    SvarSlett