Translate

onsdag 2. august 2017

Just another fly


Som nevnt så mange ganger i mine blogg innlegg i år, så er det betraktelig færre insekter å se denne sommeren. Selv fluer er det svært få av og mange av disse er også små. Men når det er fluer man finner, så får det bli fluer man tar bilder av.

Det første bildet er tatt rett etter regnet, - derfor er det regndråper på flua. Bildet under er tatt noe senere og er et bilde av samme type flue. Begge ble tatt i et bringebærkratt, - derfor samme type blad.

Jeg ser at jeg har flest besøkende på min blogg fra USA og Frankrike og færrest fra Skandinavia, så jeg vurderer å gå over til å bruke engelsk som språk. På den annen side fungerer Google translate tålelig bra. Jeg hører gjerne fra mine besøkende om det er ønskelig å endre hovedspråket til engelsk.

Begge bildene ble tatt med Lumix GX80 og Olympus 60mm macro. Øvrig bildeinfo er ISO1000, f/5.6 og 1/125 sekund for begge bildene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar